jednostranně zatěžovaných ve škole, zpevnění celého těla bez zatížení kloubů, posílení svalstva, zvýšení kapacity plic, výchovný plavání dětí Psáry význam, zlepšení psychosociálního vývoje. Nejčastějším důvodem, proč se rodičům nelíbí plavecký výcvik se ZŠ je zimní termín, kdy je výcvik prováděn. Rodiče mají špatné zkušenosti s nachlazením. Dalšími problémy jsou strach o své dítě, zdravotní důvody, nevhodný bazén a špatný přístup trenérů, vedení plaveckého výcviku ze břehu rodiče chtějí alespoň jednoho trenéra ve vodě, nedůvěra k hygienickým podmínkám. Naopak rodiče, kteří jsou rádi, že jejich dítě navštěvuje plavecký výcvik se školou je z důvodů zdokonalení techniky, vedení hodiny odborníky, lepšího seznámení dětí mezi sebou při hře ve vodě, radosti z pohybu v kolektivu, nedostatku času rodičů. Byla jsem velice překvapená, jak velký byl rozdíl mezi dětmi z vesnice a z města. A i odpovědi se v některých otázkách velice Kocanda lišily viz příloha Kojenecké plavání je, jak jsem již v práci zmiňovala, velice důležité, přesto pouze rodičů z města a rodičů z vesnice navštěvovalo kojenecké plavání. Zaujalo mě ale velké procento rodičů, které se svým dětem věnovalo a snažilo se je naučit Psárům plavání pro děti plavat bez ohledu na to, zda jsou z města nebo z vesnice. Ohledně kožního onemocnění se procento dětí z města a vesnice velice liší. Děti z města jsou méně náchylné k onemocnění a proto kožním onemocněním trpí pouze ale vesnických dětí Závěr Při psaní této Zdiměřice
bakalářské práce jsme se dozvěděli o různých metodách používaných k odstraňování nežádoucích psychických stavů a o pomůckách, které pomáhají dětem, aby neměly strach z vody. Nejvhodnější metodou je však hra, při které se dítě naprosto uvolní a vodu nevnímá jako překážku. Také jsme se dozvěděli, jak moc je důležité věnovat se dětem již v předškolním věku a učit je zvykat si na vodní školou jazykovou v Praze západ Psárech