navštěvují, příp. v budoucnu navštěvovat hodlají. Z odpovědí, u kterých převažovalo studium na gymnáziu či střední škole vyplývá, že vykazují dobré studijní výsledky. Vzdělávání na školách, která jsou ukončená maturitní zkouškou, jsou náročnější a i na absolventy těchto škol jsou kladeny větší nároky. Provázanost mezi odpovědností, pravidelností a určitým drilem získanými sportem, také Blatiny časem tráveným v kolektivu vrstevníků se zájmem o sport a přístupem k povinnostem školním je značná. I přesto může sport fungovat jako způsob, kterým si děti vyrovnávají a kompenzují případné studijní neúspěchy. Respondenti vypověděli, že se sportovnímu plavání věnují již několik let, což jistě s sebou přináší zodpovědný přístup nejen jich samotných, ale také jejich nejbližšího okolí. Tyto Praha 17 děti nemají tolik volného času jako mnozí jejich vrstevníci. Ale umí s ním dobře hospodařit, rozdělí čas mezi školní povinnosti, Chýní dětské plavecké povinnosti sportovní a také jak ukazují odpovědi na otázku číslo mezi své kamarády a ostatní zájmy. Nevnímají výkonnostní plavání a vše, co s sebou závodní sport přináší, jako omezení, ale sport je baví, chtěli by se mu i nadále věnovat. ZÁVĚR Tato bakalářská plavali dětech Chýně práce se zabývala tématem výchovy ve volném čase dětí a mládeže. Zaměřila se na jednu z možností, jak mladý člověk může trávit svůj volný čas, a to na sport. S ohledem na již mnoho let osvědčenou praxi, že člověk, který se nenudí, má koníčky, věnuje se
pravidelně nějaké oblíbené činnosti, měla i tato bakalářská práce ukázat stále ještě oblíbenou volnočasovou aktivitu. I přesto, že popisuje plavecký oddíl, čili mladé plavce, jejich trenéry a specifické prostředí, dalo by se říci, že závěry získané touto prací lze aplikovat na jakýkoli sport či sportovní činnost. V obecné rovině se lze ztotožnit s konstatováním, že mládež věnující se mimoškolním Luka aktivitám v řízeném, organizovaném prostředí, je méně ohrožena sociálně patologickými jevy, kterými je dnešní společnost téměř Lužiny charakteristická. V teoretické části bakalářské práce bylo popsáno období puberty a adolescence v kontextu tělesného vývoje, sociálně plavat dítěti Chýni psychického vývoje a jsou vymezeny specifické znaky ve způsobu trávení volného času. Dále se práce zabývala socializací, kdy byli vymezeni základní činitelé procesu socializace, tedy rodina, referenční skupina a média. Dnešní mládež je velmi ovlivňována celou řadou impulzů plavání dětí Chýně a ve společnosti se stále častěji objevují různé sociálně patologické jevy. Pedagogové, vychovatelé i rodiče řeší problémy spojené se záškoláctvím, šikanou, drogovou či alkoholickou závislostí, čemuž se věnuje i část bakalářské práce. Dále práce specifikuje anglickým školkám Praha západ Chýně