pro orientaci ve vodě u nich jde o udržení rovnováhy a získání prostorové orientace nad i pod hladinou Hry pro dýchání cílem je pravidelnost dýchání a ponoření obličeje do vody Další dělení může být podle využívání plaveckých pomůcek, tedy Hry s pomůckami plavání dětí Lipany Hry bez pomůcek Jak už jsem se výše zmínila, hru ve vodním prostředí pojímáme velmi volně. Následující dělení her definuje, o jaký stupeň herní činnosti se jedná. Přesněji řečeno, rozlišujeme hru spontánní pro sebe samu herní činnost plaveckou dovednost spojenou se Voděrádky zábavným úkolem či příběhem plaveckou dovednost doprovázenou mluveným slovem říkankou nebo písničkou plaveckou dovednost, která z herního úkonu obsahuje minimum např. atraktivní název Všechna tato rozdělení a následně i jejich jednotlivé složky můžeme provozovat s pomůckami nebo bez nich. Já se zaměřím především na hry obohacené o využití pomůcek při plaveckém výcviku. Jednotlivé níže vypsané Praha 22 hry, definuji podle tří aspektů. Prvním faktorem je cíl dané hry, druhým efektivnost prováděné činnosti a posledním je faktor zábavy, tedy jak je u dětí herní činnost oblíbena. Každý ze zmíněných třech faktorů ohodnotím známkou ze škály od do kdy je nejlepší možné Lipany dětské plavecké ohodnocení a nejhorší. Zdrojem těchto informací je pozorování plaveckého výcviku dětí mladšího předškolního věku na Kraví hoře tedy regulérní metoda statistiky. Hra spontánní Hlavní charakteristikou této hry je spontánnost, kdy děti si samy volí co budou dělat,
necháváme absolutní svobodu a prostor jejich volbě. Tento druh hry chápeme jako volnou hru s hračkami, díky nimž dochází ke kontaktu s