Tento tělesný i psychický rozvoj umožňuje motorické učení. V závislosti na tomto vývoji se rozvíjí formy sportovní motoriky a zlepšuje se nervosvalová koordinace. Rychlost získávání jednotlivých dovedností závisí na pedagogickém působení. V bezprostřední souvislosti s fyziologickým rozvojem pokračuje i psychický vývoj. Dětští psychologové prokázali, že u šestiletých dětí existuje uvědomělé Praha 22 jednání. Na základě pozorování bylo zjištěno, že chůze u šestiletých dětí se podstatně blíží chůzi dospělých a na konci tohoto roku je zakončen její vývoj a stává se charakteristickým znakem osobnosti. Děti sice stále při chůzi poskakují, pohupují se a mění plavání s dětmi Kolovratech směr, ale to už je jen projev jejich hravosti. Z hlediska zvládnutých dovedností, jejich výkonů a rozdílnosti od dětí středního předškolního věku, můžeme uvést, že skok do dálky se prodloužil na cm, vzdálenost, kterou dítě překoná nepřetržitou chůzí je km a co se týká rovnováhy, dítě je schopno přejít úzké prkno ve výšce m nad zemí. Výkony se však mohou na základě psychologických aspektů, především motivací hrou, rapidně zvýšit. Tělesná aktivita dětí V těchto obdobích se rozvíjí mnoho forem spontánních Pacov pohybových aktivit. Pestrost činností odráží i mentální vývoj. Co se týká řízené pohybové aktivity, je uskutečňována především ve Kolovraty dětské plavání školkách. Spontánní hybnost má však mnohdy větší efekt na tělesný rozvoj dětí, než řízená aktivita. Důvod je prostý, často bývá
intenzivnější a proto vede spíše ke zvyšování funkčních kapacit jednotlivých tělesných systémů. Výrazným negativem řízené aktivity je nerespektování individuálních potřeb dítěte. Toto období je ideální pro zvládnutí základů pohybových programů budoucích sportovních aktivit jedince. V tomto věku se rozhoduje bude li mít kladný vztah k školní i zájmové tělesné výchově a sportu obecně.