vhodnými prostředky, odpovídajícími mentalitě tohoto věku, seznámil děti se vztlakem, třením, odporem vody, s tlakovými poměry a ostatními silami působícími ve vodě na jejich tělo a aby děti dokázaly jednotlivých vlivů využít ve svůj prospěch. Potápění Nácvik potápění přispívá k získání pocitu bezpečí a jistoty ve vodě. Začátečník se naučí pohybovat pod hladinou a také se tam orientovat. Voděrádkách plavme dětem Jelikož se dítě naučilo vzpřímenému držení těla, vytvoří se reflexy, které ho nutí mít tělo stále kolmo k zemi se vzpřímenou Voděrádky hlavou. Tento reflex spolu s podrážděním dýchacího centra v důsledku zadržení dechu při potápění nutí dítě k rychlému zvednutí hlavy Radošovice nad hladinu a nádechu. Proto je třeba začínající děti naučit, jak potlačovat reakci na podráždění tak, aby mohly zůstat déle pod hladinou. Musí si osvojit tzv. řízené dýchání, to znamená naučit se zadržovat dech a pomalu vydechovat. U začátečníků můžeme pozorovat obranný reflex zavírání očních víček, jakmile se hlava dostane pod hladinu. Toto je nutné děti odnaučit, protože při plavání dětí Voděrádky zavřených očích se nemohou orientovat pod hladinou. Naučit děti mít otevřené oči ve vodě je také důležitý pro pozdější nácvik techniky. Osvojení všech těchto dovedností umožní začátečníkovi bezpečný pohyb pod vodou. Skoky do vody Nácvik a zdokonalování této základní dovednosti má pro plavecký výcvik dětí velký význam, jelikož přispívá k získání pocitu jistoty ve vodě. Dítě také
získává znalosti a zkušenosti o působení sil ve vodě při skocích z různé výšky a do různé hloubky. Při nácviku skoků do vody musíme Herink především zachovávat všechny pedagogické zásady, abychom dítěti pomohli snáze překonat pocity strachu. Nejprve provádíme skoky z malé