tom, že učený pohyb je možné ve všech směrech lépe kontrolovat a tím odstranit případné chyby. Nevýhodu však lze spatřovat ve Praha 22 zdlouhavosti a časové náročnosti nácviku. Tento postup již vyžaduje určitou rozumovou vyspělost, cílevědomost a schopnost abstrakce Berdychová et.al., Praha, Oba uvedené postupy, celkový přístup účastníků dítě vs. trenér, rodič vede ke zlepšování výkonu, k lepší výkonnosti. Výkon a výkonnost jsou důležitým aspektem života, který člověk vykazuje při plnění různých úkolů Nekonečný, s. Kvalita Čestlice plavání pro děti či kvantita výkonů se u lidí různí, protože výkon je determinován mnoha činiteli. V následující tabulce uvádíme jejich výčet. Tabulka č. Činitelé ovlivňující výkon VÝKON Centrální schopnosti vrozené intelektové faktory Lokální schopnosti vlastnosti smyslových orgánů a motoriky Instrumentální struktury učením získané dovednosti Neintelektové faktory motivace, nálady, únava a jiné přechodné stavy Funkce sportu Oblast výchovy ve volném čase, v době mimo vyučování, vykonávaná formou sportovních aktivit má své zvláštnosti v oblasti cílů, Rozkoš podmínek i prostředků. Má také své specifické funkce, a to funkci výchovně vzdělávací, zdravotní, sociální a preventivní. Podívejme plavou s dítětem Čestlic se ve zkratce na některé z nich Zdravotní funkce se projevuje v podněcování a poskytování příležitostí k pohybu. Pohybové aktivity jsou pro zdravý vývoj velmi důležité a kompenzují nedostatek pohybu během doby školního vyučování. Jedním z cílů výchovy ve volném čase
je, aby si děti a mladí lidé pohybové aktivity osvojili do té míry, že se stanou nedílnou součástí jejich života současného i budoucího, běžnou součástí časového režimu. Sociální funkci pak plní jednotlivá zařízení a subjekty. Lze ji chápat i jako těhotenské cvičení Prahou východ Čestlicemi