jednotlivých funkčních systémů nezačíná jednotně a neprobíhá plynule, jsou právě disproporčnost a značná disharmoničnost dalšími dětské plavecké Jenštejnem charakteristickými znaky probíhající puberty. Projevují se ve všech oblastech somatické, psychické i sociální. Např. činorodost se střídá s leností, poslušnost s nedůtklivostí a hubatostí, přátelskost s urážlivostí, společenskost s neohrabaností až uzavřeností atd. Taxová s. Tělesný vývoj Dochází k růstovému spurtu, dočasnému prudkému zrychlení růstu u dívek i chlapců. Tělesná proměna je Praha 20 významným signálem dospívání. Chlapci, kteří dozrávají časněji, bývají již v tomto období, a i později, vyšší, těžší, Praha 19 svalnatější. Často vynikají ve sportu, bývají mezi svými vrstevníky, spolužáky, oblíbení. Taktéž chování dospělých k nim se mění, protože působí dojmem starších a dospělejších. Tyto výhody trvají až do dospělosti. Mnohdy se potvrzuje, že jsou v budoucnosti úspěšnější společensky i v povolání. Oproti tomu později dozrávající chlapci, již pro svůj menší, slabší, nenápadnější vzhled, mívají v kolektivu vrstevníků třídní kolektiv, vrstevnická skupina potíže. Mezi jejich zájmy většinou patří nesportovní aktivity, protože v takových mohou být úspěšní. Bývají i v dospělosti tvořivější a empatičtější, dovedou více rozumět druhým. Dívky dozrávají časně, v průměru dříve než chlapci, z hlediska vývoje osobnosti jsou spíše v nevýhodě. Objevuje se u nich často rozpor mezi o Jenštějnu plavání s dětmi
rychlým tělesným dozráním a duševní vyspělostí. Zevnějšek je obrazem a sociálním reprezentantem vlastní osobnosti. Změna dětského těla souvisí i se změnou chování. Jednak samotných dospívajících, ale také lidí, s nimiž jsou tito v kontaktu. Dospívající hodnotí zevnějšek, jako prostředek k dosažní určité sociální akceptace a prestiže. Dnešní doba je význačná určitou tendencí k uniformitě, plavali dětech Jenštejnu což je ve velké míře podporováno také médii. Sociální a psychický vývoj Roste orientace na mezilidské vztahy. Nevyrovnanost, typická pro toto období, se projevuje a objevuje téměř všude ve škole, v domácí přípravě, v plnění domácích povinností, ve sportu, v zájmových činnostech. Pubescent vnímá velmi intenzivně pocit, že již není dítětem, že je jiný, i okolí na něj pohlíží jinak, jinak ho posuzuje, Nouzov hodnotí. Pubescent zaujímá novou životní pozici vůči sobě, světu i lidem. Mnohdy se chlapci i dívky chovají, z různých důvodů, méně plavání dětí Jenštejn žádoucím a někdy i nežádoucím způsobem, jejich jednání a vlivy na ně vyžadují zvýšenou pozornost. Toto období je důležitým Chvaly mezníkem taktéž z důvodu volby povolání. Je již podmíněna základním procesem profesionální orientace, bývají již vyhraněny zájmy, postoje a schopnosti jedince, stupněm a kvalitou dosaženého školního vzdělání, úrovní sebepoznání a přiměřeného sebehodnocení, silou půjčovnami dodávkou Praha východ Jenštejn