přiměřený možnostem a schopnostem účastníka. Cíl musí být konkrétní, jasný, dosažitelný. Při výchově je nutné se řídit určitými principy a zásadami. Jedná se o nehmotné nástroje výchovného procesu. Vyjadřují působení zákonitostí, vztahů a podmínek plavání s dětmi Květnice výchovně vzdělávacího procesu, určité požadavky na jeho řízení. Zásady spolu úzce souvisí a promítají se do tréninkového procesu plavání dětí Květnice jako celek. Trenér by měl tyto zásady chápat, respektovat a využívat. Z mnoha se na tomto místě, s ohledem na téma týkající se volného Praha 21 času se zaměřením na sport, zmíníme o nejdůležitějších principech. Jedná se o principy uvědomělosti a aktivity, názornosti, Březí soustavnosti, přiměřenosti a trvalosti. Při dodržování všech těchto zásad je však nutné respektování a pozitivního využití zvláštností věku mládeže. V mimoškolních aktivitách lze navodit a vytvořit partnerský vztah, demokratické podmínky. Zásada uvědomělosti a aktivity vede při sportu k tomu, aby se děti aktivně zúčastňovaly průběhu a výsledku cvičení. U trenéra vyžaduje, aby u svých svěřenců rozvíjel schopnosti rozpoznat vlastní chyby a vedl je k přemýšlení a promyšlenému pozorování. Zásada názornosti představuje předvedení pohybu v praxi. Trenér používá přímé sám předvede daný pohyb či nepřímé obrázky, schémata, videozáznamy ukázky. Zásada soustavnosti vytváří požadavek na řazení obsahu tréninku tak, aby na sebe naučené dovednosti navazovaly a utvářely tak
ucelený systém. Zásada přiměřenosti vyžaduje takový obsah a rozsah tréninkového zatížení, který odpovídá stupni psychického a soukromými školkami v Praze východ Květnicích