má pozitivní vztah k vodě. Děti se rády koupou, s oblibou si ve vodě hrají a dovádějí. Pouze prožívají při kontaktu s vodou skutečný Praha 22 strach a mnohdy již samotná představa vody u nich vyvolává napětí. Rozdíly mezi dětmi I když převážná většina dětí nezažívá strach, přesto se jejich projevy a reakce ve vodě značně liší. Čím jsou děti mladší, rozdíly v jejich přístupu jsou menší, avšak mezi staršími dětmi vždycky najdeme děti šikovné a nebojácné, které vodu milují, mají zájem a chuť se učit nové dovednosti a bojácné, které mají tendenci vyhýbat se všemu novému a nepříjemnému, tedy i vodnímu prostředí. Uvedla jsem, jak je malé procento dětí trpících skutečným strachem z vody, avšak je i málo dětí, které se hned při prvním kontaktu s vodou bez rozmyslu vrhnou do jakékoliv situace. Praha 21 Statistiky ukazují, že převážná většina dětí je zpočátku nesměla, což se projevuje například při styku vody s obličejem nebo plavání dětí Hájek skocích do vody ale zároveň podstatná část z nich se postupem času při správné stimulace trenéra a při pozitivním působení rodičů plavání s dětmi Hájkem brzy vodnímu prostředí přizpůsobí a jejich nedůvěra se rozptýlí. Strach z vody U malého procenta dětí se jedná o skutečný strach, založený na předchozí zkušenosti, který je ho nutno odstranit. Strach ovlivňuje negativně vědomí i chování dítěte a narušuje jeho senzomotorické funkce. Konkrétní projevy jsou různé. Pohybují se od pasivity přes obranné reakce až k vyložené averzi a hysterii.
Nejčastěji dítě oddaluje vstup do vody, drží se okraje bazénu nebo rodiče, je křečovité a brání se samotnému pohybu ve vodě. Definice