v Americe preferují začínat zásadně kraulem. Každý z trenérů má své argumenty podloženy svou filozofií výběru plaveckého způsobu, nebo svými mnohaletými praktickými zkušenostmi. Jednoznačná a přitom správná odpověď na tuto otázku dle mého názoru není. Každé Ohrada dítě je jedinečná osobnost, a proto potřebuje individuální a originální přístup, a to nejen u nácviku plaveckých dovedností. Na plavme dětem Ohrady základě pozorování plavání batolat bylo zjištěno, že každé mělo sklon k jinému plaveckému způsobu. Některá batolata hrabala rukama tak, že tento pohyb připomínal spíše prsařský styl, jiná svými přirozenými pohyby ve vodě vzdáleně napodobovala jako by plavce jenž Hůrka plave kraul či znak. Z těchto poznatků by bylo lehké usoudit, že se kraulem, znakařem či prsařem již rodíme. Avšak ani zdaleka není tato teorie věrohodně podložena důkazy a záleží na uvážení každého z nás, jak se k ní postaví. Čistě teoreticky, kdyby byla tato teorie pravdivá, znamenalo by to, že dané dítě, u něhož byli pozorovány tyto projevy, se bude snáze učit danému plaveckému způsobu, jenž je mu vrozeně bližší. Pokud by tyto informace trenér měl a respektoval je, měl by nejen usnadněnou práci, ale i výuka dětí, kterým nácvik některého způsobu dělá velké potíže, což by pro ně bylo mnohem méně frustrující. Avšak na co můžeme zcela jednoznačně odpovědět je, že vzhledem k individualitě každého jedince je třeba, aby trenér nebo každý, jenž se snaží kohokoliv naučit plavat, přistupoval k plavou s dítětem Ohradou
danému jedinci nejen s trpělivostí, ale i originálním a individuálním přístupem pro odstranění, ať už strachu z vody, nebo vyladění Praha 13 chyb při jeho pokusech plavat. Proto i trenéři a instruovaní rodiče, vzhledem k těmto skutečnostem, by měli přizpůsobit svoji výuku a Luka hodiny nejen věkovým zvláštnostem dětí, ale i jejich motorickým schopnostem a dovednostem, ale hlavně osobnosti dítěte. Čím jsou děti mladší, tím snadnější bude jejich přizpůsobování se vodnímu prostředí, ale je důležité si uvědomit, že s nižším věkem dítěte, klesá i jeho počet pohybových zkušeností a díky tomu si mnohé vysvětlované pojmy dítě nemusí umět představit, nebo je ještě nedokáže