ukončení povinné školní docházky, tedy přibližně do let období puberty. V diplomové práci se zaměřuji na první dvě období vývoje plavání dětí Velká Chuchle dítěte, které dále budeme nazývat mladší školní věk. Mladší školní věk Mladší školní věk je obdobím, které začíná povinnou školní docházkou, tedy od dosaženého šestého roku a končí objevením prvních známek puberty. Můžeme tedy říct, že se jedná o období vývoje dítěte na prvním stupni základní školy. Hálková, Rozvoj žáků mladšího školního věku je těsně propojen s podmínkami prostředí, zejména však s individuálními podmínkami v rodinném prostředí. Výchovné působení rodičů, učitelů, cvičitelů vedlo k trvalejší strukturaci zájmů o tělesnou výchovu a sport, neboť pravidelné provádění pohybové činnosti má velmi příznivý vliv na Lahovičky složitější období puberty. Kodým, Válková, U dětí tohoto věku snadno vzniká zájem o něco nového, s čím se začaly seznamovat a v čem Barrandov si ověřují svou kompetenci. V počátcích školní docházky je pro děti náročným úkolem soustředit pozornost po delší dobu na činnost Velké Chuchli plavme dětem určovanou učitelem pro celou třídu. Myšlení dětí je mnohem rozvinutější než na předchozím vývojovém stupni, na druhé straně to stále ještě není abstraktní myšlení dospělého se středoškolským nebo vyšším vzděláním. Myšlení již respektuje zákony logiky děti dokážou klasifikovat, třídit, řadit a jiné operace, přitom se však stále váží na názorné poznání, na konkrétní předměty a
procesy, které lze přímo vnímat a představit si je, popřípadě s nimi manipulovat, prakticky si ověřit řešení problému. Jsou při tom