zralost, jež zahrnuje vnímání, paměť, pozornost, intelektuální úroveň, porozumění atp. Vnímání je spojeno s reakcí buďto utlumenou nebo okamžitou motorický projev, výraz, vnitřní řeč doplňována gestikulací a mimikou. Pohybová zkušenost dětí na stupni ZŠ bývá mnohdy malá, proto je třeba v ukázce cviku zdůraznit klíčové momenty, upozornit na podstatu. Čím mladší žák, tím méně výkladu a více ukázky a jeho vlastních pokusů. Stěžejní oblastí vnímání je vnímání prostoru a pohybu. Na tomto složitém procesu se účastní zrak, Motola plavou s dítětem kinestetické ústrojí a většinou i sluch. Vnímání prostoru se vyvíjí souběžně se zráním dítěte. Při vnímání prostoru a pohybu Homolka hraje důležitou úlohu centrální a periferní vidění. Deformované periferní vidění narušuje průběh pohybových aktivit v prostoru do značné míry. Charakteristickým znakem lidského vnímání je jeho komplexnost. Vjemy neexistují odděleně, působí najednou, doplňují se, kombinují se s dalšími psychickými procesy. Zdokonalování komplexních vjemů by se v období mladšího školního věku měla věnovat velká Vypich pozornost. Cvičení se děje především hrou, která vytváří podmínky pro tzv. latentní učení. Kodým, Válková, Paměť se v plavání dětí Motol tělovýchovné činnosti uplatňuje buďto ve smyslu schopnosti zapamatovat si krátké jednoduché pohybové struktury bezprostředně po jejich vjemu, případně poměrně přesně reprodukovat, nebo ve schopnosti zapamatovat si v detailech třeba méně přesně, ale složitější delší
celky. Při nácviku paměťových celků pomáhá vždy určitý systém vnitřního uspořádání, určitý klíč pro zapamatování a vybavování. Takovým klíčem může být signál, rytmus, zvláště pak hudba. Kodým, Válková, Pozornost upoutává vše co je neobvyklé, Bílá Hora nápadné, kuriózní. Tato pozornost je bezděčná, často působí jako rušivý činitel. Na základě bezděčné pozornosti budovat pozornost Butovice záměrnou. Záměrná pozornost se projevuje jednak jako konkrétní jasný obsah ve vědomí doprovázený určitým psychickým napětím, jednak jako pohotovost k reakci. Pozornost u dětí od do let trvá nejvýše minut. Po roce se tato činnost prodlužuje až na minut. Kodým, Válková, plavání dětí Motol Rozvoj žáků mladšího školního věku je těsně propojen s podmínkami prostředí, zejména však s individuálními podmínkami v rodinném plavme dětem Motole prostředí. Výchovné působení rodičů, učitelů, cvičitelů vedlo k trvalejší strukturaci zájmů o tělesnou výchovu a sport, neboť jesle v Praze 6 Motole