zvlášť Miklánková, Získaná data byly zpracovány percentuálně, graficky a sumarizována formou tabulek. Výsledky byly zpracovány na počítači ASUS KIJ Series s Windows v programech Microsoft Office Excel a Microsoft Office Word VÝSLEDKY A DISKUSE Na základě sledování celého dětské plavecké Praze 13 kurzu můžeme konstatovat, že je velmi důležité, jak je hodina vedená. Nemalý význam má také přístup instruktorky k dětem, který by měl být pozitivní, optimistický, ale zároveň i autoritativní. Motivace měla v rámci kurzu nezastupitelné místo. Při jejím využití se děti Praze 13 plavou s dítětem nebály provádět nejrůznější aktivity. Opakem byly situace, kdy motivace chyběla. Ale tyto situace se objevovaly jen zřídka. Pokud nastaly, u Praha 13 dětí se objevoval strach k vykonávání požadovaných aktivit. Nejen pro zpestření, ale i pro zvýšení aktivity dětí, je dobré využívat různé pomůcky, jako plavecké pontony, desky, pásy a podobně. Vyhodnocení základních plaveckých dovedností Výsledky byly zapisovány do tabulek Příloha a zpracovány do následujících grafů. Obrázek Výsledky základních plaveckých dovedností dne Vysvětlivky D opakované dýchání v podřepu v nízké vodě D splývání na znak ve vodě po pas D splývání na prsou ve vodě po pas D skok po nohou do vody po ramena Lužiny bez rozběhu D ponoření aritmetický průměr z dosaženého hodnocení Předpokládali jsme, že plavecká dovednost č. opakované dýchání v podřepu v nízké vodě bude pro děti nejméně náročná, což se nám na základě výsledků z prvního hodnocení potvrdilo Obrázek
Překvapilo nás, že při plavecké dovednosti č. ponoření dopadly při D D D D D Celkem Dívky Chlapci hodnocení lépe dívky než chlapci. I když na první pohled se zdálo, že chlapci na tom budou lépe ve všech dovednostech. Mysleli jsme, že děti druhou lekci kurzu zatím nebudou na prostředí bazénu, ani na instruktorku zvyklé a budou mít strach z vody. Bylo tomu právě naopak. Byli jsme celkově překvapeni, většina dětí ze sledovaného souboru, plnila zadané úkoly, ať už správně nebo špatně, téměř bez obav. Obrázek Výsledky základních plaveckých dovedností Vysvětlivky D opakované dýchání v podřepu v nízké vodě D splývání na znak ve vodě po pas D splývání na prsou ve vodě po Luka pas D skok po nohou do vody po ramena bez rozběhu D ponoření aritmetický průměr z dosaženého hodnocení V druhé hodnotící hodině jsme očekávali, že děti už budou vědět, co je čeká a jejich výsledky budou lepší. Tento předpoklad se nám potvrdil Obrázek Zajímavé je, Butovice že chlapci přistupovali k jednotlivým úkolům sebevědoměji a s větší jistotou než dívky, což se projevilo v celkovém zhodnocení. Dívky v tento den byly lepší pouze v dovednosti č. splývání na znak ve vodě po pas. Myslíme si, že chlapci si na prostředí bazénu a činnosti, montessori školku Praha 5 Praha 13