sportující děti budou mít lepší výsledky v základních pohybových schopnostech. Hypotéza Předpokládáme, že častější pobyt dětí v bazénu nebude mít negativní vliv na jejich zdraví. Hypotéza Předpokládáme, že děti věnující se plavání budou mít výrazně pozitivnější vztah k tomuto sportu i pobytu ve vodě obecně. CHARAKTERISTIKA VÝVOJE DÍTĚTE Vymezení období mladšího školního věku Vývoj jedince od narození do smrti, všechny změny, k nimž dochází v průběhu života člověka studuje vývojová psychologie ontogeneze. V dětství a v období dospívání jsou to především změny evoluční, v dospělosti období stability, ve stáří období involuční Čačka, Intenzivní bio psycho sociální změny v průběhu této relativně dlouhé vývojové periody jsou příčinou dalšího vnitřního dělení do dvou období Chodovec druhé dětství a prepubescence Příhoda, Mladší školní věk je vymezen obdobím od let, kdy dítě dosahuje školní zralosti do let, poté nastupuje období prepuberty. Vstup do školy přináší velké změny do života nejen dítěte, ale i rodičů, sourozenců a prostředí a zcela Spořilov mění jejich dosavadní způsob života. Přivyknout si na pevný časový rytmus školního vyučování délka vyučovací hodiny, rozvrh plavání dětí Chodovec sociální roli žáka, hodnocení, plnění úkolů. Ve snaze předejít traumatizaci dítěte se zjišťuje jeho školní zralost, připravenost, Chodovci plavání s dětmi vyzrálost dítěte. Rozlišujeme zralost tělesnou, rozumovou a sociální. Tělesný vývoj V tomto období zaznamenáváme rovnoměrný růst
výšky i hmotnosti, zpravidla o cm ročně. Je to období první vytáhlosti. S tím je spojen i plynulý rozvoj vnitřních orgánů, krevní oběh, plavme dětem Chodovci plíce, vitální kapacita plic se průběžně zvětšuje. Ustaluje se zakřivení páteře, osifikace kostí pokračuje rychlým růstem, i přesto, že jsou kloubní spojení velmi měkká a pružná. Zádové svalstvo je slabě vyvinuté, jelikož obsahuje méně hemoglobinu, tuků a anorganických látek, ale zase více vody než svalstvo u dospělých. V tomto období se také mohou objevit první příznaky vadného držení Praha 11 těla. Mozek, jako hlavní orgán CNS, má vývoj v podstatě ukončen již před začátkem tohoto období. Nervový systém je dostatečně zralý, dítě zvládá i složitější koordinační pohyby. Srdeční frekvence dosahuje po fyzické a psychické námaze velmi rychle normálních hodnot. hlídáme dětmi Praha 4 Chodovec