pokročil rozvoj sportovních věd, k vědeckému výzkumu přispěly vědecké instituce a první vysoké tělovýchovné školy, které začaly vznikat na konci století. V meziválečném období se politicko ekonomický vývoj odrazil ve sportovním a tělovýchovném hnutí. Po Světové plaváním dítěte Cholupicemi válce nabyl vyšší kvality středoškolský a hlavně vysokoškolský sport. V roce uskutečnily první letní světové studentské sportovní hry, v roce první zimní světové studentské hry. Po roce zavládlo období studené války a etapa soupeření dvou politických systémů Praha 12 kapitalismus a socialismus, které trvalo do roku V současnosti by se dalo říci, že plavání je především fenoménem obsahujícím specifické aspekty socializace a nabízejícím nezastupitelné formy vodních aktivit a fungující tak jako důležitý nástroj lidské seberealizace obdařené symbolickými a estetickými obsahy. Navíc je prostředkem usnadňujícímu lidský kontakt s přírodou a nabízí i možnost atraktivního a prestižního profesního uplatnění. V současné době probíhají plavecké soutěže ve čtyřech plaveckých způsobech, Lahovičky polohovém závodě a štafetách. Plavání se řadí mezi sporty cyklické, což znamená, že pohybová činnost se neustále opakuje pouze s měnící se intenzitou. Zatížení během plaveckého výkonu je kontinuální a intenzita se mění podle délky tratě. Naprostá většina plaveckých disciplín je odplavána v rozmezí dvou minut, tudíž se jedná o sport rychlostně vytrvalostní. Plavec tedy musí disponovat velkou plavme dětem Cholupice
aerobní i anaerobní kapacitou organismu. Faktory ovlivňující plavecký výkon kondiční flexibilita ramenních kloubů a hlezenních kloubů, rychlost reakční a akční, síla explozivní a vytrvalostní, vytrvalost aerobní a anaerobní, koordinace orientační, synaptická, taktické rozložení sil v závodě na rozplavby a semifinále, závodní strategie, postavení závodníků ve štafetě, psychické vůle, houževnatost,