výuce Zp, k obtížím s udržením těžiště ve vodorovné poloze při přenášení paží. Tento nedostatek se v průběhu absolvování základního výcviku odstraní. Další modifikací výuky, vyplývající z více jak desetileté trenérské praxe hlavní trenérky, byl nácvik Budějovické plaváním dítěte startovního skoku, nebo li šipky. Aby se děti přestaly bát přepadávat do vody po hlavě, využívala se skluzavka, po níž děti s dopomocí, Budějovická ale i bez ní sjížděly do vody hlavou dolů. Po dopadu měly vždy zadané, kterým plaveckým stylem nebo cvičením se mají dostat na schody na druhé straně bazénku, kde měly počkat na ostatní děti. Když jsem tento styl výuky viděla poprvé měla jsem strach, aby se děti nezranily. Avšak v průběhu několika lekcí jsem zjistila, že vzhledem k tomu, jak byl konec skluzavky upraven a také k tomu, že děti byly předem poučeny v jaké poloze musejí sjíždět, byl tento způsob relativně bezpečný. Z mého pohledu jediná nevýhoda této metody se skluzavkou Kačerov skví v tom, že děti musejí ze skluzavky sjíždět s hlavou vztyčenou nahoru což je pravý opak toho, jak by se měl startovní skok skákat, plavat dítěti Budějovické kdy brada musí být na hrudníku. Tento nedostatek trenérka kompenzovala skoky do vody ze sedu, z kleku a později z dřepu na okraji bazénku, kde každému dítěti dávala dopomoc. Ostatní děti stály v řadě za skákajícím. Před samotným skokem trenérka každé dítě upozornila, že musí hlavu schovat za spojené vzpažené paže a dát bradu na hrudník. Tím se tento problém vykompenzoval. Děti tento způsob nácviku skoků
velmi bavil a těšily se na něj, jen některé měly strach. Těmto bojácným dětem dával dopomoc pomocný trenér úchopem dítěte za jeho vzpažené paže. Každý trenér jsi výuku plavání přizpůsobí svým materiálním a prostorovým možnostem bazénu, jak to udělala v našem případě i paní Hašková. Měla k dispozici bazének, v němž se nedá nacvičovat plavání ve vodě, ve které by děti nedosáhly na dno. Ovšem nespornou výhodou je, že trenérka může v pokročilejších kurzech s dětmi přejít na velký m bazén, který je v tomtéž areálu. Všechny své trenérské zkušenosti dokázala hlavní trenérka, spolu s pomocnými trenéry, aplikovat v praxi a modifikovat je tak, aby co Pankrác nejlépe vyhovovaly potřebám dětí, s nimiž pracuje. Závěr Při výuce dětí, s nimiž jsme pracovali, jsme využívali i jiné než didakticky kadeřnické salony nedaleko Prahy 4 Budějovické