aktivit vložili, se nám zajisté vrátí. Myslím si, že jeden z nejdůležitějších základů správného rozvoje jedince je hodnotné využívání volného času. Je proto třeba vytvářet vhodné podmínky pro využívání tohoto času, což není vůbec snadné. Základem by měla být nabídka dětem a mladým lidem, jak správně využít svoji energii a schopnosti. Volný čas totiž navazuje na rodinnou a školní Národní třída výchovu, přičemž může být způsob jeho využití zpětným impulsem, na který může rodina nebo škola navázat. Veškeré činnosti související s výchovou a vzděláním mladé generace, ať již doma, ve škole nebo mimo ně, by měly být zaměřeny na osobní růst každého plavání dětí Nové Město jedince. Ve své práci jsem se snažil ukázat vliv sportu plavání na rozvoj a vývoj jednotlivce a tím i mladé generace. Vycházel jsem ze svých vlastních zkušeností, neboť jsem navštěvoval plaveckou třídu na základní škole s rozšířenou sportovní výukou a mohu proto potvrdit, že sport potažmo plavání je opravdu prevencí proti nežádoucímu chování mládeže. Význam výchovy a vzdělávání ve volném Muzeum čase Volný čas v současnosti Volný čas, freetime, Freizeit, svobodnoe vremja, tempo libero, leisure, loisirs to jsou výrazy, které se během posledních desetiletí velmi často objevují v titulech i textech mnohých učených pojednáních, ale také nových bestsellerů s návodem na šťastný život. Symptomy současného člověka tvoří hrozby času, termíny, pečlivý denní rozvrh, spěch, napětí. Volný čas je stále Novým Městem dětské plavecké
považován za zbývající dobu po práci. Člověk má sice k dispozici více volného času, ale tato doba je silně závislá na práci. Volný I.P.Pavlova čas tu však znamená zbytkový časový prostor, pouhý vedlejší produkt výdělečné práce. Chápe se jako samostatná část doby, která je společensky neproduktivní a tím nesmyslná, bezcenná, bez vlastní hodnoty. Volný čas je chápán jako regenerační prostor k tělesnému a plaváním dítěte Novému Městu duševnímu obnovení pracovní síly, volný čas jako doba spotřeby, vytvářející práci i příjem, volný čas jako úsek vzdělávání ku prospěchu povolání a pracovní činnosti. Ve volném čase se ale i nezřídka odhalují stres a nuda, tenze, frustrace, konflikty. Mnohé náročné životní situace, typické pro dnešní svět, vznikají nejen z přetěžování, ale právě tak může souviset i s tělesnou a duševní nevyužitelností, apatií, pasivním způsobem života. Co je tedy vlastně volný čas V užším slova smyslu je to čas, v němž člověk svobodně volí a koná takové činnosti, které mu přinášejí potěšení, zábavu, odpočinek, které více či méně rozvíjejí a Můstek obnovují jeho tělesné a duševní schopnosti, popřípadě tvůrčí síly. Je to čas, v němž člověk patří nejvíce sám sobě, je více plavání s dětmi Novém Městě sám sebou, dělá dobrovolné činnosti a koná je svobodně a ze svého vnitřního zájmu pro druhé. Pokud se zaměříme na volný čas z