tím, jaký styl soužití v ní panuje. Dobrá výchova v rodině je přirovnávána k inkubátoru psychického zdraví. Má vybavit dítě správnou Zborov orientací v oblasti hodnot, volby chování v určitých situacích a také odolností proti svodům. Rodina je tedy nenahraditelná a rozhodující Malešice plaváním dítěte společenská jednotka, první vychovatel. Rodinné prostředí má také sloužit jako pevné zázemí, kde dítě může nalézt porozumění, klid, plavání dětí Malešice bezpečí, ochranu a pomoc. Prostřednictvím svých rodičů vstřebává dítě již od malička tzv. kulturní vzorce chování, při kterých si osvojuje základní kulturní návyky, orientuje se v systému hodnot a obyčejů, přejímá role svého pohlaví, věku a užívá mateřský jazyk. Skalka Toto se týká i kvalitního trávení volného času. I zde platí, že první zkušenosti s využíváním volného času získáváme v rodině. Jak žijí rodiče, tak se od nich naučí žít i děti. Jsou to první vzory, napodobují a přebírají jejich životní styl. Významným prostředkem rodinné výchovy je i sám obsah rodinného života. Společné zájmy, které rodina sleduje, je společná účast na činnostech vědecké, kulturní, pracovní a sportovní povahy. Rodiče mají možnost poskytovat dětem mnoho zajímavých zkušeností a zážitků ze všech oblastí našeho života, přirozenou cestou rozvíjet postoje k sociálním a kulturním problémům, orientovat zájmy, stimulovat potřeby a citlivě usměrňovat chování odpovídajícím demokratickým morálním normám. I v oblasti sportovní a tělesné výchovy může rodina udělat
mnoho. Za většinou vrcholných sportovních výkonů stojí stálá podpora rodiny, povzbuzení, její tradice, sportovní zájmy a velká pomoc. Je třeba dítě povzbuzovat, aby zůstalo u svých koníčků, i když jeho zájem přitahuje něco jiného. Když si rodiče udělají čas, aby si dítě v klidu vybralo koníčka, který by ho zajímal, bude jim umožněno pokračovat ve svém odhodlání vštípit dítěti hodnotu vytrvalého úsilí. Koníčky představují jedinečný způsob, jak děti učit. Volný čas je největší sociální hodnota a v něm se nejen projevuje, ale i rozvíjí osobnost, anebo naopak ztrácí to, co jí dala práce a výchova. Od nejútlejšího věku by měla výchova vést k návykům montessori školky v Praze 3 Malešicích