by bylo dobré, kdyby děti měly ve škole nejprve povinnou přípravnou výuku plavání a na něj navazující základní plaveckou výuku Ano, Vltavská určitě by se to hodilo. Především dětem, kteří opravdu prožívají strach a i těm méně bojácným, pro bližší seznámení s vodou. Florenc Myslíte si, že jsou hry na nácvik plaveckého stylu vhodné Ano, myslím, že ano. Využila byste v praxi sborník takovýchto her Určitě bych plavání dětí Vltavská takových her využila, alespoň pro inspiraci. Rozhovorem s paní učitelkou jsem si potvrdila spoustu věcí, které jsem si doposud jen myslela. Paní učitelka má dlouholetou praxi ve výuce plavání, a proto nemám žádné pochyby o tom, co mi pověděla. V každé třídě, kterou učí, se nalézá alespoň jedno dítě, které se určitým způsobem bojí vody. Ať už díky špatným zkušenostem nebo bohužel díky rodičům, plavání s dětmi Vltavské kteří nemají kladný vztah k vodě. Na základě vlastního pozorování, různých skupin dětí na různých místech, mohu toto potvrdit. S překvapením jsem se však dozvěděla, že ne všechny školy plavání, především plaváčci, učí opravdu to, co by měly a zbytečně předbíhají čas. Bohužel tím později trpí dítě. A i rodiče někdy svou snaživostí více dítěti ubližují, než pomáhají. Myslím si, že kdyby si všechny děti prošly přípravnou plaveckou výukou, nemusela by se učitelka základního plavání zabývat dětmi, které se bojí vůbec vlézt do vody a jakéhokoli cáknutí. Proto si také myslím, že by bylo dobré, kdyby děti už v prvním ročníku školy, měly
plavání, jako přípravnou výuku na samotnou výuku základního plavání. Kde by převážně měly didaktické hry a hry s prvky plaveckého stylu. Také si myslím, že velmi záleží na počtu dětí ve skupině a samotném kolektivu dětí. Čím více dětí, tím horší organizace. Křižíkova Obzvlášť u bazénu, kde je špatná akustika. Velmi se mi líbilo, jak se paní učitelka snažila děti motivovat, jak rozdělením žabičky, kadeřnictvím na Praze 7 Vltavské