postupně a správně. Pak mě napadlo, aby si říkaly a zároveň dělali srdíčko ruce, žabička nohy a bublinky ústa. A funguje to. Kterým plaveckým stylem začínáte výuku a proč V jakém pořadí styly plavání učíte Začínám s polohami a potom znakové a kraulové nohy. Jako první celý způsob děti umí znak, který je výhodný kvůli jednoduchému dýchání. Ale většinou je obtížný právě pro děti bojácné, kvůli neobvyklé poloze na zádech. Po znaku děti učím prsové ruce, protože prsa jsou pro děti jednodušší pro svou polohu. U prsou děti vidí po okolí, tím se lépe orientují a necákají, kdežto u kraulu cákají kolem sebe, nevidí po okolí a ještě musí těžce dýchat. Dá Florenci plavání s dětmi se říci, že prsa jsou rekreační plavecký styl. A když se v létě rozhlídnete po koupališti, tak jen velice málo lidí uvidíme plavat kraul. Kraul je pro děti obtížnější už kvůli souhře dýchání. Není pro děti atraktivní a efektivní. Někde učí do dneška nejdříve kraul a prosazují ho, že je více sportovnější např.Hoch. Já kraul učím děti ke konci výcviku, protože se jim plete se znakem. Jakou máte Florenc strukturu hodiny plavání Rozehřátí, výuka techniky, volná chvilka. Učíte podle předem nachystaného harmonogramu nebo si hodiny upravujete Náměstí Republiky podle potřeb dětí Ano, upravuji si hodiny podle dětí. Přípravy si dělám rámcově, kde si vždy nachystám, co mám s dětmi splnit za týden. Osvědčila se vám nějaká zvláštnost ve výuce plavání využití pomůcek, metoda atd. Osvědčily se mi všechny pomůcky, které tady plavání pro děti Florenc
máme. Využívám je pro zpestření výuky, jelikož se stále opakuje všechno dokola, tak jsou pro ně alespoň pomůcky změnou. Například na splývání se mi osvědčily podložky karimatky, které jsou tenké, ale děti tolik nenadnáší. Děti mají jistotu, že mají něco pod sebou a Hlavní nádraží nebojí se tolik. A jelikož mám při výuce k dispozici celý bazén, tak se snažím dětem měnit i trasy plavání. Stane se někdy, že jdete za plavání dětí Florenc dětmi do vody během výuky Pokud ano, tak kdy a k jaké příležitosti Když jdu do vody, tak je to většinou u dětí, které teprve začínají s plaváním. Takové děti potřebují podržet nebo aspoň přidržet, aby neměly strach z vody. A i kvůli tomu, že dětem ukáži, že opravdu umím plavat a tím si u nich získám důvěru a respekt. Jsou mezi dětmi, které se již zúčastnily plavecké výuky např.jako plaváčci nebo Křižíkova přípravného plaveckého kurzu a dětmi, které si toto neprošly, velké rozdíly Rozdíly jsou u dětí spíše individuální. Někdy děti, které sice chodily do plaváčků, tak se nebojí vody a potopit se, ale mají třeba naučené špatné zvyky plavání. Například styl pejska,